再來聽歌吧。
 
今天拿出好久沒聽的ipod,一打開就轉到James Blunt的這首。我坐在地鐵裡,第一次仔細聽了歌詞。
 
 
【High】
Beautiful dawn - lights up the shore for me. 破曉照亮了昨晚的陰暗。
There is nothing else in the world, 如果不是你,
I'd rather wake up and see (with you). 我也不願醒來。
Beautiful dawn - I'm just chasing time again. 即使醒來之後又必須開始追逐時間。
Thought I would die a lonely man, in endless night. 以為我終究會在無盡的夜裡孤獨死去,
But now I'm high; running wild among all the stars above.  但是今天我很high,忍不住在星光下奔跑,
Sometimes it's hard to believe you remember me. 因為我不敢相信我仍然在你的記憶裡。

Beautiful dawn - melt with the stars again. 破曉融化了昨晚的星光。
Do you remember the day when my journey began? 你是不是還記得我流浪的原因?
Will you remember the end (of time)? 而你會不會記得我決定的終點?
Beautiful dawn - You're just blowing my mind again. 我知道你終將記得。
Thought I was born to endless night, until you shine. 在你出現之後我才明白誕生的意義,
High; running wild among all the stars above. 所以今天我很high,忍不住在星光下奔跑,
Sometimes it's hard to believe you remember me. 因為我不敢相信我仍然在你的記憶裡。

Will you be my shoulder when I'm grey and older? 我老去的時候你會在哪裡?
Promise me tomorrow starts with you, 會不會某天醒來又將看見你?
Getting high; running wild among all the stars above. 我一定會很high,忍不住在星光下奔跑,
Sometimes it's hard to believe you remember me. 因為我不敢相信我仍然在你的記憶裡。
 
   
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    noreen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()